ساخت و نصب استراکچر

ساخت و نصب استراکچر

استراکچر فلزی یکی ازدشوارترین عملیات ساخت و نحوه اجرا را دارا می باشد. چرا که به ظرافت و دقت بسیار بالایی در ساخت نیازمند است. درشرکت اعتمادسازان دلا تمامی مراحل ساخت و نصب استراکچر به دقت و با رعایت کلیه اصول انجام می­ شود و این شرکت با استفاده از نیروهای باتجربه و کارامد توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.

شرکت اعتماد سازان دلا در صنایع مختلفی ازجمله نفت، گاز، پتروشیمی، سازه­ های ساختمانی، پنل­ های خورشیدی و غیره… فعالیت داشته و سازه­ های مختلفی در این زمینه ­ها طراحی و اجرا می­کند.

استراکچر چیست؟

استراکچر ازجمله سازه­ های فلزی صنعتی محسوب میگردد که  از زمان­های دور مورد استفاده قرار گرفته میشد. در زمان های اولیه فلز چدن درسازه فلزی مورداستفاده بود.که به مرور جای خود را به آهن های کم کربن یا همان چکش خوار دادند که به وسیله این اسکلت های  فلزی می توانستند سازه هایی با طرح ها و شکل های مختلف طراحی کنند.استفاده از چدن و آهن کم کربن برای چند سال رواج داشت و به مرور جای خود را به فولاد دادند.در حال حاضر فولاد بیشترین استفاده را در سازه هایی با اسکلت فلزی دارد.

کاربرد استراکچر

استراکچر در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی،  سازه های ساختمانی،  پنل­ های خورشیدی و غیره… کاربرد داشته و بسیار مورد توجه می باشد.

استراکچر های فلزی بسته به نوع کاربرد، در انواع گوناگون طراحی و تولید و اجرا می ‌شوند و هر یک بسته به نوع صنعت، تجهیزات صنعتی، مکان مورد نصب و… انتخاب می گردند.

این نوع سازه درتمایی صنایع ازجمله جهت قرارگیری در تجهیزات نفتیء لوله های انتقال توربین هاء دیگهای بخارءکوره­های صنعتیء دستگاهای صنعتی و پنل­های خورشیدیء سازه های ساختمانی وغیره…  طراحی و اجرامیگردد.

ساخت ونصب استراکچر

ساخت و نصب استراکچر یک فرآیندکاملا مهندسی وبسیارسختگیرانه است که  هدف آن طراحی تا اجرای سازه های استراکچری در فضاهای مهندسی می­باشد. بنابراین فرایندهای صنعتی علاوه برنیاز به یک اسکلت محکم به جهت  نصب تجهیزات، نیازمند دقت بالا در کنار امنیت قابل قبول نیزهستند. که شرکت اعتماد سازان دلا با به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب همواره به این امر توجه ویژه­ای داشته است.

هدف از ساخت و نصب استراکچر

هدف ازطراحی و ساخت ونصب استراکچرهای فلزیء نصب تجهیزات صنعتی میباشد. مثلا نصب لوله ‌های انتقال نفت در صنایع پتروشیمی تا نصب یک توربین بخار در فضا های نیروگاهی و..

خدمات ساخت و نصب استراکچر توسط شرکت اعتمادسازان دلا

ساخت و نصب استراکچر و سازه های فلزی خودملزم به داشتن تخصص وتجربه است که شرکت اعتماد سازان دلا درنهایت دقت وظرافت، با بکارگیری نیروهای مجرب و انواع روشهای جوشکاری نصب استراکچر، آماده ارائه  خدمات به شماعزیزان می­باشد. شما می­توانید با مراجعه به سایت شرکت اعتمادسازان دلا وازطریق بخش تماس با ما از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید.

 

ساخت و نصب استراکچر در تهران

شرکت اعتماد سازان دلا در زمینه ساخت و نصب استراکچر در تهران  توانسته است در عرصه ‌های گوناگون  جایگاه ویژه ای برای خود داشته باشد و یکی ازشرکت های توانمند و مطمئن در این زمینه باشد. مدیریت تا طراحی و اجرای انواع سازه های عمرانی اعم از فضا های ساختمانی، نیروگاهی، صنعتی و حتی آبی در مسیر عمده فعالیت ‌های شرکت قرار دارد.شرکت اعتماد سازان دلا با سال­ها تجربه در زمینه ساخت و نصب سازه های فولادی  قصد دارد با استفاده از ابزار و امکانات و نیروی متخصص، خدمات را با بهترین کیفیت و استاندارد، در سریعترین زمان ممکن،  در هرنقطه از تهران و درهر ساعت ازشبانه روز ارائه دهد و پایبند تعهدات خود در هر شرایطی باشد.

هزینه ساخت و نصب استراکچر

هزینه های پیش رو در زمینه ساخت و نصب  استراکچرفلزی به موارد زیزبستگی دارد:

  • وزن آهن آلات مورد نیاز در ساخت
  • قیمت روز میلگرد
  • دستمزد و یا اجرت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر
  • هزینه بیمه این افراد
  • هزینه های جانبی مانند عوارض، مالیات و هزینه های پیش بینی نشده
  • هزینه میزان بتن مورد نیاز به همراه اجرت اجرای آن

شرکت اعتماد سازان دلا همواره تلاش می­کند که با کمترین هزینه ودر کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهد.

استراکچر پنل خورشیدی :

استراکچر خورشیدی جهت نصب پنل‌های خورشیدی در سطوح مانند سقف ساختمان ، نمای ساختمان و یا زمین مسطح مورد استفاده قرار می گیرد . به طور کلی استراکچرهای خورشیدی قادر به مقاوم سازی پنل خورشیدی جهت نصب در پشت بام و یا به عنوان بخشی از ساختار ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . جنس معمول استراکچرهای خورشیدی از ورق گالوانیزه گرم و یا آلمینیوم می باشد.استراکچرها به دو صورت آماده و یا سفارشی می توانند در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند. شرکت اعتمادسازان دلابسیار مفتخراست که امکان تولیداین نوع استراکچر با کیفیت بالا را در کارگاه خود را داراست.

آشنایی بااستراکچر فلزی :

با پیشرفت جوامع بشری و گسترش سریع شهرسازی، نحوه ایجاد ساختمان ها دگرگون شد و چهره متفاوتی به خود گرفت.و به جای سنگ و چوب به عنوان مصالح اولیه، آهن و فولاد و بتن در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار گرفت. این پیشرفت نه تنها دربناهای مسکونی بلکه در صنعت نیز قابل مشاهده بود. به موازات رشد صنعت فولاد در جهان، استفاده از استراکچر فلزی نیز افزایش یافت و امروزه شاهد استفاده گسترده از فولاد و اسکلت فلزی  هم در بخش ساختمان و هم در صنعت هستیم. البته در امر ساخت و ساز، رقیب هایی هم برای این سازه وجود دارد که مهم ترین آنها اسکلت بتنی است.

انواع استراکچر و سازه های فلزی از لحاظ شکل ساختار

  • سازه‌های قاب بندی شده: که مجموعه‌ای از اعضای محوری، خمشی و یا محوری خمشی اند که معمولاً در کارهای عمرانی منظور از سازه‌های فولادی، سازه‌های قاب بندی شده است..
  • سازه‌های پوسته‌ای: منابع نگهداری مایعات و گازها که نیروی محوری حاکم است.
  • سازه‌های معلق: که در آن نیروی کششی حاکم است.

مزایای استراکچر فلزی

استراکچر های فلزی می توانند عملکرد بهتری نسبت به زلزله و مقاومت در مقابل آن از خود نشان بدهند. این می‌تواند اساسی ترین و عمده ترین دلیل استفاده از استراکچرهای فلزی در ساخت سازه های ساختمانی به جهت نصب تجهیزات صنعتی باشد. اکسپوز بودن یکی دیگر ازمزایای استراکچرفلزی محسوب میشود که عملیات زنگ زدایی واعمال رنگ بسیارحساس و قابل ملاحظه ای داردء که طی چند مرحله انجام میگیرد. این امر موجب حفاظت کامل وبی نقص سازه در مقابل اثرات مخرب رطوبت موجود در مناطق مرطوب جنوبی یا شمالی میگردد.  وزن کم اسکلت فلزی ء مقاومت متعادل مصالحء امکان مقاوم سازیء مقاومت زیادء خواص یکنواختء دوام بالاء سرعت نصبء شکل پذیری وسطح اشغال وفضای مرده کمتر ازدیگرمزایای استراکچرهای فلزی محسوب میشود.

معایب استراکچر فلزی

  • علی رغم کاربرد کاربرد فراوان استراکچر فلزی در صنعت ساخت و ساز و برپایی تاسیسات و تجهیزات این نوع از استراکچر از معایبی نیز برخوردار است که در زیز به چند مورد اشاره می­کنیم:
  • ضعف در دمای زیاد (500 تا 600 درجه سانتی گراد) .
  • خوردگی و فساد فلز در مقابل عوامل خارجی .
  • تمایل قطعات فشاری به کمانش .
  • هزینه بالای اولیه
  • جوش نامناسب : اتصال با جوش بعلت عدم مهارت جوشکاران ، استفاده از ماشین آلات قدیمی ، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر ، گران بودن هزینه آزمایش جوش و… برزگترین ضعف میباشد.که در شرکت اعتمادسازان دلا تلاش شده تا بابکارگیری افرادماهر، ماشین الات به روز و کنترل دقیق مهندسین این مشکل به حداقل خود برسد.

مراحل ساخت ونصب استراکچر فلزی

  • مراحل ساخت و نصب استراکچر فلزی به ترتیب شامل:
  • تهیه نقشه اجرایی.
  • برش کاری ورق ها.
  • ساخت(ستون یا تیریا بادبند یا راپله)
  • کارگذاشتن استیفنرهای داخل ستون اسکلت فلزی طبق نقشه های اجرایی وکارگذاشتن تیغه های جان
  • جوشکاری استیفنرهای داخلی ستون وکارگذاشتن ورق های بعد4
  • کارگذاشتن ورق هایی زیر لبه ورق های بعد 4 ( تا عملیات جوش کاری برای جوش شیاری به طور صحیح انجام شود)
  • تکمیل کردن ورق­های مابین بعد 4و انجام جوشکاری طولی ستونها. (دراین مرحله بایستی دو جوشکار به طور متقارن وقطری شروع به جوشکاری ستون اسکلت فلزی کنند تا پس از جوشکاری ستون دچار پیچش نشود)
  • قطعه­ زنی ستون با توجه به نقشه­های اجرایی (این کار توسط استاد کاران بدقت انجام میشود).
  • جوشکاری پایانی ستون برای جوشکاری قطعات
  • انتقال ستون برای تمیز کاری ورنگ کاری

ضرورت مهم در نصب استراکچر فلزی جوشی

از ضرورتهای مهم درنصب استراکچرهای فلزی جوشی این است که اگر در جوشکاری سازه های فلزی جوشی سهل انگاری رخ دهد سازه از قسمت های جوش خورده شروع به باز شدن میکند و همینطور باعث افزایش فشار به سایر نقاط و از هم پاشی اسکلت می گردد. البته در  شرکت اعتمادسازان دلا دستگاه­های آزمایش و تست جوش وجود دارد که استفاده از آنها ضروری است.