تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز

تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز

شرکت اعتماد سازان دلا با سال ها تجربه در تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز و در اختیار داشتن نیروی کار متخصص آماده ی ارائه ی خدمات خود در این زمینه به شما عزیزان است.

کشورایران یکی از ثروتمند ترین کشورهای خاورمیانه در زمینه ی نفت و گاز می باشد. نفت و گاز دو ماده ی استراتژیک در دنیا به حساب می آید وخوشبختانه درکشور ایران دریایی از ذخایر نفت و گاز وجود دارد. درایران روزانه در حدود چهار میلیون بشکه نفت خام تولید شده و به کشور های مختلف دنیا صادر می شود. این بدان معنیست که با یک سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی متانسب با میزان استخراج نفت و گاز می توان از صادرات این دو ماده ی ارزشمند جلوگیری کرد. تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز در پالایشگاه ها، پایپینگ صنعتی نفت و گازوپتروشیمی، لوله و اتصالات ، شیرآلات ، اتصالات فشار قوی، کربن استیل و استنلس استیل وغیره همه از تأسیسات و تجهیزات ضروری در حوزه ی نفت و گاز می باشند.

طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز با کیفیت بالا اولین قدم در توسعه ی این صنایع و بهره برداری درون مرزی از آن ها می باشد.

مشاوره و ساخت تأسیسات نفت و گاز در شرکت اعتماد سازان دلا

یکی از مهم ترین خدمات شرکت اعتماد سازان دلا، خدمات ویژه در حوزه ی مشاوره و ساخت تأسیسات نفت و گاز است.

انواع منابع انرژی ونحوه ی استفاده از آن ها در جهان پیوسته در حال تحول است. یکی از مهمترین منابع انرژی در دنیا نفت و گاز می باشند. از این جهت علوم و فناوری در حوزه ی تجهیزات و تأسیسات مربوط به نفت و گاز نیز همواره نیاز به بازنگری و به روز شدن دارند.

شرکت اعتماد سازان دلا با سابقه ی طولانی و دانش تخصصی در زمینه ی تأسیسات نفت و گاز در تلاش است تا با طراحی و ساخت تجهیزاتی با کیفیت بالا و عمر مفید طولانی، قدم مهمی در توسعه و رونق صنایع نفت و گاز بردارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی همکاری با ما و دریافت مشاوره ی رایگان در راستای پروژه ی خود از طریق شماره های 65577352-021 و 09120824766 با ما در تماس باشید.

خدمات تعمیر و نگهداری تأسیسات و تجهیزات نفت وگاز

خدمات تعمیرونگهداری تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز بخش مهمی از واحدهای عملیاتی صنعت نفت و گاز جهت تولید مستمرو صادرات نفت، مايعات گازي و تمامی فعاليت های ايستگاههاي تقويت فشار و تزريق گاز است.

متخصصین ما در شرکت اعتماد سازان دلا در کنار طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز، خدماتی متنوعی در حوزه ی تعمیر و نگهداری آن ها تیز ارائه می نمایند. از آن جا که این صنعت در کشورما از گستردگی فراوانی برخوردار بوده و دستگاه ها و ماشین آلات مربوط به آن نیز با تنوع وحساسیت بالا طراحی و تولید می شوند، نگهداری و تعمیر آن ها نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند در شرکت اعتماد سازان دلا ، یاری دهنده ی شما در این زمینه است.

 

تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز

انواع خدمات تعمیر و نگهداری تأسیسات نفت و گاز

پس از طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز، نگهداری و در صورت نیاز تعمیرآن ها باید با بالاترین کیفیت و ضریب ایمنی انجام گیرد. انواع خدمات تعمیر و نگهداری صنایع نفت و گاز در شرکت اعتمادسازان دلا به شرح زیر است:

  • جمع‌آوری و به روز رسانی اطلاعات درراستای ارائه ی خدمات نوین و مطابق با صنعت روز
  • شناسایی و طبقه‌بندی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز
  • تهیه شناسنامه‌های فنی از تأسیسات جهت افزایش دقت در مراحل نگهداری و تعمیر
  • طراحی سازمان مناسب سیستم نگهداری و تعمیرات
  • بکارگیری نیروها ی تعمیراتی متخصص
  • تدوین دستورالعمل‌های تعمیراتی
  • ارائه ی برنامه آموزشی به تعمیرکاران جهت پیاده‌سازی سیستم
  • ارائه ی برنامه آموزشی به کارکنان تأسیسات جهت حفظ ایمنی
  • نظارت بر اجرای روش‌های نگهداری و تعمیرات و بهبود آن
  • تهیه و استفاده از افزارهای نگهداری و تعمیرات

تاسیسات و تجهیزات پایانه های نفت و گاز

مهم ترین بخش از تأسیسات صنعت نفت، پایانه های نفت و گاز می باشند. ذخیره سازی محصولات خروجی یا مواد مصرفی در پالایشگاهها یا پتروشیمی ها در این پایانه ها انجام می گردد. این تاسیسات معمولا در کنار پالایشگاهها و مجتمع های پتروشیمی احداث می شوند.
در مقیاس کوچک تر، انبارهای نفتی می باشند که عموماً در مراکز شهر جهت ذخیره سازی فرآورده های نفتی مانند بنزین، گازوئیل، گاز مایع و …  شهری برای تامین سوخت مصرفی جایگاههای سوخت احداث می شوند. همچنین در طراحی نیروگاه های حرارتی که سوخت مصرفی آنها فرآورده های نفتی مانند گازوئیل یا مازوت می باشد بخشی را به عنوان انبار نفت در نظر می گیرند. انبار های نفت بزرگ تر نیز عموماً در اسکله های صادراتی نفت خام ساخته می شوند. ظرفیت مخزن این انبارها حتی به یک میلیون بشکه هم می رسد. از این رو کیفیت ساخت تأسیسات و تجهیزات مربوط به این پایانه ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

بخش های مختلف پایانه های نفت و گاز

بخش های اصلی یک انبار نفت معمولا شامل مخازن ذخیره، فنداسیون مخازن ذخیره، باندوال مخازن ذخیره، سکوهای تخلیه و بارگیری، ایستگاههای پمپاژ فرآورده و سیستم پایپینگ بین مخازن و خطوط لوله، سیستم اعلام و اطفاء حریق و ایستگاه پمپ های حریق، ساختمانهای عملیاتی، تعمیراتی، اداری، اقامتی و بهداشتی، محوطه، خیابانها، فضای سبز و روشنایی محوطه، سیستم دیگ بخار برای گرمایش مخازن و خطوط لوله ذخیره فرآورده ای با گرانروی بالا، اتاق پست برق، اتاق تابلوهای برق و اتاق فرمان وسیستم کابل کشی انبار می باشد.

ما در شرکت اعتماد سازان دلا تمامی خدمات در ارتباط با تأسیسات و تجهیزات نفت و گاز را با بالاترین کیفیت و کم ترین زمان و هزینه در اختیار شما قرار می دهیم. کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان ما در زمینه ی تأسیسات مورد نظرتان استفاده کنید.

ایمنی در تأسیسات نفت و گاز

تأسیسات نفت و گاز، از جمله زیر ساخت های حیاتی هر کشوری به شمار می روند. مهم ترین منبع انرژی نفت بوده وسهم آن درمصرف انرژی جهان، بالغ بر 40 درصد می باشد. تأسیسات نفت وگاز، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، برای تعداد زیادی از مردم اشتغال ایجاد کرده است و بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی جهان را تأمین می کند. از این رو رعایت ایمنی در مراحل مختلف ساخت، تجهیز، نگهداری، تعمیر و بهره برداری از تأسیسات نفت و گاز از مهم ترین ملزومات است. ایمنی عمومی این کار شامل مواردی همچون مقررات استعمال دخانیات در تاسیسات، وسایل و تجهیزات حفاظت فردی و رعایت اصول ایمنی در هنگام کار، علائم هشدار دهنده مربوط به مواد شیمایی خطرناک، تابلوهای ایمنی، مقررات ایمنی ویژه در سکوی های نفتی، دستور العمل  مواجهه با گازهای سمی و… می باشد.

تأسیسات ذخیره سازی نفت و گاز

بدنبال توسعه صنعت نفت و گاز و افزایش توان طراحی و ساخت اجزای آن، نیاز به ساخت مخازن ذخیره ی نفت و گاز نیز افزایش می یابد. برای ذخیره کردن مواد خام و فرآورده های مختلف در پالایشگاهها، واحدهای پتروشیمی، انبارهای نفت، نیروگاهها و سایر صنایع از تأسیسات ذخیره سازی نفت و گاز و یا همان مخازن ذخیره ی نفت و گاز استفاده می شود.

مخازن یا Tanks  بر اساس پارامترهای متفاوت مانند شکل هندسی، نوع سیال، فشار بخار ماده ذخیره شده یا محل استقرار مخزن طراحی و تقسیم بندی می شوند.مهمترین پارامترهایی که در انتخاب نوع مخزن ملاک قرار می گیرند، فراریت یا همان فشار بخار، سمی بودن و میزان آتش گیری ماده ی مورد نظر است. یکی از خدمات مهم ما در شرکت اعتماد سازان دلا ساخت و تجهیز تأسیسات ذخیره سازی نفت و گاز با ایمنی و کیفیت بالا می باشد.

شرکت اعتماد سازان دلا با نیروهای متخصص و مجرب آماده ی ارائه ی تمامی خدمات خود از طراحی تا بهره برداری در زمینه ی انواع تأسیسات نفت و گاز، با ارائه ی تضمین و ایمنی بالا، با بالاترین کیفیت ودر کم ترین زمان و هزینه به فعالان این صنعت است.